Android ve Virüsler



Merhaba sevgili okurlarım.Size bu yazımda Android'deki virüs yazılımlarından bahsetmek istiyorum.

Öncelikle belirtmek isterimki Android'deki virüsler normal internette dolaşırken bulaşmaz.Virüslerin %90'ını Google Play'deki uygulamalardan gelir.O yüzden fazla yorumu olmayan, tanınmamış firmaların uygulamarını indirmeyiniz.

Diyelim ki indirdiniz bu virüslü uygulamalar bilgisayardaki gibi işletim sistemini direk çökertmez.Durduk yere mesaj geldi sesi çıkarıp reklam açarlar bazı virüsler.Bunlar iyi virüslerdir.Program ekle/kaldırdan kaldırabilirsiniz.Fakat parayla içerik satan firmalar (Fixmobi vs) Google Play'e bilerek virüslü uygulama ekliyor.Kullanıcı indiriyor uygulamayı normal kullanıyor fakat uygulama sizin adınıza kayıt mesajı atıyor ve paralı servise abone ediyor.Tabi şak diye 10 lirayı kesiyor sizden servis.Siz ben kayıt olmadım dava ederim desenizde yasal olarak siz haksız görünüyorsunuz.Günde 1.000 kişiden 10 lira kestiklerini düşünün bir bakalım ne kadar para kırıyorlar hesaplayın yani.

Ek olarak telefonunuza boşuna antivirüs programı indirmeyin.Zira yukarıda dediğim olayı yani güvenmediğiniz uygulamaları indirmezseniz herhangi bir sorun olmaz.Zira antivirüsler telefonun şarjını sömürüyor.

İyi günler, bol güneşler, hayırlı işler...

Android ve Virüsler için “2 yorum” bulunmaktadır.

  1. Güzel bir yorum olmuş teşekkür ediyorum. Benim gibi meraklı kullanıcı iseniz; sadece google play den indirmek yetmez internetten herhangi sitenden de .apk dosyası indiriyorsanız virüs programı muhakkak yüklü olsun.

    YanıtlaSil
  2. Peki bu virusten kurtulma yolu yok mu sürekli reklam geliyor telefona

    YanıtlaSil

Lütfen yorum yazarken yazım kurallarına uyunuz.
Yorumlar yönetici onayı sonrası yayınlanmaktadır.
Saçma sapan yorumlar yayınlanmayacaktır.